Cara Mengobati Anak Demam, Baby Badan Panas Dengan Telur Rebus

378 views

Anak demam, baby badan panas.. malam2 buta pulak tu. Risau kan..

Saya ada satu cara yg boleh dibuat dirumah dengan apa yang ada didapur sebelum ke klinik.. ihktiar, usaha apa yang mampu kan, jangan menyerah terus..

Telur rebus.

Rebus telur biar masak penuh, kupas, balut kain dan gelek kat bdn anak.. kat dada, kat kepala, kat perut, kat kaki, kat semua seluruh badan la senang cerita.. gelek telur suam tu sampai sejuk. Mula2 tu panas kan, balut la kain dlu. Bila dah suam2 tu blh buang kain gelek macam tu je.. sambil2 gelek tu selawat nabi, baca surah2 pendek 3qul, alfatihah, atau mana2 surah yang biasa amal..


Lepas siap, jangan makan pulak telur tu.. huhuhu. Boleh tengok telur kuning yg kat dalam tu akan berubah bentuk.. tak tahulah apa yang menyebabkan telur tu berubah.. tapi ia kenyataan… Nak makan telur lps gelek tu tak tahulah boleh ke tak..huhuh.. kita hadiah bagi burung kucing atau ayam la makan ek..

Sehari bolh buat 2kali.. nak gelek kat mana badan anak panas saja pun blh, cth.. kepala dia panas…gelek kat kepala je telur tu. InshaAllah dengan izin Allah boleh kurgkan panas. Sebenarnya ini amalan tabib cina, apa salahnya kita cuba selagi tidak langgar hukum agama kita. Semoga semua baik2.. 🤗🤗🤗

Via: Nazifah